6 Aralık 2007 Perşembe

PERAKENDE SEKTÖRÜNDE MARKA YATIRIMLARI

Organize perakende sektörü Avrupa kıtasında, doymuş pazarlara inat, Türkiye, Romanya ve Bulgaristan'da , cirosal bazda her yıl iki dijit büyüme gösteriyor.

Türkiye'de organize perakende içinde yer alan, gerek uluslararası gerekse yerel markaların, tüketiciler ile iletişimleri sadece dönemsel fiyat iskontolarını duyurdukları "insert" 'ler ve yine fiyat indirimlerini duyurdukları basın ilanları ile sınırlı. Bir de kendi mağazalarının içlerinde yaptıkları fiyat bazlı duyurular. Yani tüm iletişim "fiyat" olgusu ile sınırlı, kurumsal imaja ve marka değerine, farklılaşmaya dair iletişim neredeyse hiç yapılmıyor. Bu durum bence sürdürülebilir değil...

Mass medya'da iletişim yatırımı yapmak, kişi başı erişim maliyetlerinde azalmanın da etkisi ile, oldukça ekonomik bir düzeye de geldi. Tabi bu durumun oluşmasında, büyük organize perakendecilerin şehirlerdeki etkinliğinin artmasının ve daha büyük kitleyi kucaklayabilmesi en büyük neden.

Romanya'da organize perakendenin en büyük dörtlüsü, Billa, Carrefour, Real ve Plus Discount, 2007 yılının ilk 10 ayında mass medya'da yaptıkları yatırım rate card bazında ortalamada 2 milyon € değerinde. En büyük yatırımı 3,1 milyon € ile Billa gerçekleştiriyor, Real ile bu dörtlü arasında TV'de en fazla spot yayınlayan marka.

Araştırma'nın link'i

http://www.zf.ro/articol_151798/retailers_take_image_campaigns_to_prime_time.html

Darısı Türkiye'de yer alan markaların başına...

Hiç yorum yok: