20 Kasım 2007 Salı

Pazarlama Bir Oyun mudur? Fiyatlandırma'ya farklı bir bakış..

Maalesef değildir, keşke olsaydı o zaman hataların sonuçları bu kadar ağır olmazdı. Pazarlama bir oyun olmadığı gibi, iş dünyası da eğlencemiz değil. Pazarlamanın sadece, renkli dünyaları olan reklamlar, ajanslar, konkurlar ve lansman sunumlarından ibaret olmadığını da unutmayalım. "Marketing Hype" son zamanlarda en çok korkulan kavramlardan biri. Kaba bir tabir ile "Gaza Gelinmiş Pazarlama" olarak çevrilebilir. Yeni bir ürünü ya da hizmeti piyasaya verirken o meşhur FİYATLANDIRMA sürecinde biraz fazla gaza gelen pazarlamacılar, birer iyi dilek temennisi ile, fiyatları biraz yukarıdan koyma eğiliminde oluyorlar. Bu konuda yapılan hataları ve karşılığında alınan negatif iş sonuçlarını anlatan enfes bir yazıyı ekte paylaşmak istedim.
Moralim biraz yerine geldi doğrusu; ben sadece Türkiye'de var sanırdım, lansmanı 100 YTL ile yapmak ve sadece 90 sonra 65 YTL'ye düşmek. 100 YTL'den alanları enayi, 65 YTL'den alanları kahraman yapmak. Bütün marka imajını ayaklar altına almak, karlılığı yönetememek vb...
Neyse ki medar-ı iftaharımız Apple bile, IPhone lansmanı sırasında böyle bir hata yapmış.

http://discussionleader.hbsp.com/quelch/2007/11/how_marketing_hype_hurt_boeing.html

Hiç yorum yok: