10 Nisan 2008 Perşembe

MEYVELERDEN YAPILMIŞ HERŞEY MEYVESUYU DEĞİLDİR

Merhabalar,
Kısa bir aradan sonra tekrar yayındayız, aranın nedeni yeni bir ambalaj çalışmasının tam da ortasında olmamdı, çalışma tamamlandı ve ortaya çok güzel bir eser çıktı. Önümüzdeki günlerde bu konudan da bahsedeceğim.
Bu gün, uzun zamandır üzerinde düşündüğüm, bir konu hakkında yazmak istiyorum; BENZERSİZ OLMANIN EN BASİT YOLU. Eşsiz olmak, rakiplerinden hem fiziksel olarak hem de tüketicilerin zihninde duygusal olarak farklılaşmak, pazarlama alanında çalışan ürün müdürlerinin en temel gündem maddesidir. Biz Türkiye'de daha çok duygusal farklılıklar ile rakiplerimizden farklılaşmaya çalışırız, "rakip X'in Y ürünü tüketicinin kendini çok iyi hissetmesini sağlarken, bizim Z ürünümüz tüketicinin kendini herkesten farklı hissetmesini sağlar." Briefler bu şekilde yazılır daha da ilginç olanı yapılan ATL & BTL çalışmalarında da bu konumlandırmalara devam edilir. Galiba teknolojik ve üretimsel süreçler ile ilgili olduğundan fiziksel farklılıklar geri planda kalıyor.
Fakat bugün sizinle çok etkilendiğim bir örneği paylaşmak istiyorum. Marka'yı ben uzun zamandır izliyorum, markanın adı INNOCENT. (http://www.innocentdrinks.co.uk/) (http://www.datamonitor.com/companies/company/?pid=100586C6-C563-4C3B-94D1-F800A2E8B145) Marka, İngiltere'de smoothies pazarında %50'nin üzerinde pazar payı ile lider, liderliği bu pazara giren ilk marka olması ile yakından ilgili olsa da, aslında markanın konumlandırması, tüketicileri ile kurduğu temas noktaları ve marka değerine uymayan işlere ve süreçlere kesinlikle girmemesi onu eşsiz kılıyor. Smoothies aslında meyvelerden yapılıyor ama daha çok fiber, daha çok meyve özü içerdiği için "wellness ve wellbeing" konseptlerine daha uygun. Innocent'in CEO'suna mail atmıştım, inanmak zor ama sadece 2 saat sonra kendisinin yazdığı çok belli olan cevap maili aldım, ekinde de hemen o gün ofiste çektikleri ekibi gösteren bir de fotoğraf vardı, biliyorum inanılmaz...
Tabi doğal olarak global markaların Innocent'ın pazarından pay alma çabaları gecikmedi, ilk olarak Nestle ,"wellness" konumlandırmasının ana temsilci markası, Avusturyalı bir firma ile ortaklık kurarak İngiltere pazarına gireceğini açıkladı. (http://www.datamonitor.com/industries/news/article/?pid=73AE77D7-FC25-498F-BF51-72F63F836086&type=CommentWire)
Bu arada Innocent'ın son TV reklamına da yoğun itirazlar geldi, reklam farklılaşmanın nasıl da mükemmel yapılacağını gösteriyor, meyveden yapılan herşey meyvesuyu değildir ve meyvelerden meyvesuyuna göre daha sağlıklı ve besleyici başka şeyler de yapılabilir. Gelen itirazlar İngiltere'nin RTÜK'ü tarafından geçersiz kılındı ve reklamın devamına karar verildi.
Reklam'ın link'i aşağıda, umarım benim etkilendiğim kadar siz de etkilenirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=P3KO2U3l0Xk

5 yorum:

Adsız dedi ki...

neden site türkce, "ben kimim?" bolumu ingilizce? İngilizce de biliyorum manasinda mi? anlayamadim. İngilizce mesleki gelisim ve insanlarla iletisim acisindan gereklidir. Ama turkcemiz de güzeldir. vazgecmeyiniz.

Adsız dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV de LCD, I hope you enjoy. The address is http://tv-lcd.blogspot.com. A hug.

Adsız dedi ki...

Hi There I'd like to congratulate you for such a great quality forum!
Just thought this is a perfect way to introduce myself!

Sincerely,
Monte Phil
if you're ever bored check out my site!
[url=http://www.partyopedia.com/articles/luau-party-supplies.html]luau Party Supplies[/url].

Adsız dedi ki...

preconceived recruits demagogue calculator bridgett everything interviewees adhered stephen kick loath
lolikneri havaqatsu

Adsız dedi ki...

top [url=http://www.001casino.com/]casino online[/url] hinder the latest [url=http://www.casinolasvegass.com/]free casino[/url] unshackled no set aside reward at the leading [url=http://www.baywatchcasino.com/]online casino
[/url].